miercuri, 21 septembrie 2011

Cand esti...

Mic ai impresia ca daca iti pui patura in cap esti ferit de orice cacat si de orice bau`bau care vine si iti mananca picioarele. Ai impresia ca daca lasi lumina aprinsa nu ti se poate intampla nimic, ai impresia ca daca mama e in camera de alaturi inseamna ca nu esti singur, inseamna ca nu vin monstrii din povesti sa te manance si, mai ales, ai impresia ca nu exista nimic rau pe lume... cand esti mic nu exista minciuna, cand esti mic nu exista oameni rai, nu exista ipocrizie si nepasare, nu exista maine, exista doar acum... nu exista politica, nu exista cacaturi, nu exista prieteni de cacat si nici futere in cur... cand esti mic exista doar sarmalele facute din frunzele teiului din spatele blocului, exista castel si prinselea cu frate`tau mai mare si cu prietena ta cea mai buna... exista tarana si exista muzica proasta... cand esti mic nu exista decat mama care te spala pe cap si tata care iti citeste poezii... cand esti mic exista mamaie care iti face cartofi prajiti si un tataie pe care nu l`ai avut da` ai fi dat orice sa`l fi avut... cand esti mic exista totu`... literalmente, totu`...

Da` tot cand esti mic abia astepti sa te faci mare, sa poti sa iesi in oras fara sa ai ora de intors acasa, sa fii independent... abia astepti sa fii si tu ca ai tai, sa fii ca mama ca, pan` la urma, ea e modelu` tau in viata si iti doresti o casa in care ala de langa tine sa fie ca tac`tu ca doar el e idealu` barbatului in viata, nu? Cand esti mic abia astepti sa te duci si tu la munca ca "oamenii mari", abia astepti sa ajungi la liceu si sa ai prieten ca e tare, ca are cine sa te tina de mana... 

Si`atunci eu te intreb pe tine, nu era mai misto cand toata viata ta era o joaca? Cand nu existau compromisuri, cand nu existau minciuni, cand nu exista ipocrizie, cand nu existau alte sentimente in afara de oboseala de dupa o zi intreaga de stat in tarana? Nu era mai tare viata ta cand erai julit in genunchi pentru ca jucai prinselea si tu, tolomac fiind, erai cam cel mai prost dintre toti? Nu era mai tare cand te imbraca mama si nu aveai grija painii de maine, nu aveai grija unui viitor? Nu era mai misto cand nu erai tranformat intr`un robotel mic si dragut care nu face altceva decat sa se adapteze traiului si mediului de langa el? Nu era mai misto cand chiar existau sentimente si exista sinceritate? Nu era mai tare cand totu` era naiv? Nu era mai tare cand, in realitate, tu chiar iti puneai intrebarea de ce ploaia vine de sus si nu de jos sau de ce copacii cresc de jos in sus? Nu era mai fain cand chiar aveai suflet si nu erai gol, cand chiar aveai incredere in oameni?


8 comentarii:

  1. ma de lene:))) serios, ma doboara lenea:))))
    bere, noi, zilele astea?:D:D:D:D:D

    RăspundețiȘtergere
  2. cand esti mic, ai impresia ca daca mama e alaturi, ai pe dracu-n casa si te poti astepta la orice. iar cand nu-i nimeni acasa lumea devine linistita, un adevarat paradis care din pacate dispare atunci cand se deschide usa. iar cand esti pe drumul de a deveni mare, abia astepti sa dispari, sa-ti faci lumea ta, sa devii independenta, sa poti in sfarsit sa fii tu,si nu sa fii ca mama, tata, sau mai stiu si eu care vietati care te-au inconjurat pana atunci.

    daca a existat naivitate in acele timpuri? bine-nteles, dar totodata vezi si realitatea, insa o innabusi, te prefaci ca n-o vezi, fugi de ea ca sa poti fi cat de cat copil.
    daca a fost viata mai misto pe atunci? atunci cand exista minciuna, dar te prefaceai ca n-o dibuiesti, atunci cand exista ipocrizia, dar te prefaceai ca e inexistenta, atunci cand ai permis sa ti se spele creierii dar n-ai constientizat cat de grav va fi intr-un sfarsit si ce urmari va aduce? n-a fost mai bine. caci in toate astea eram o statista. acum sunt. cu tot cu cruditatea lumii in care traiesc, acum pot spune ca traiesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu ma refer cand esti mic, nu adolescent cand deja visezi sa fii independent si sa "te faci mare".
      Tie ti s`au spalat creierii? Mie nu. Si chiar daca ai mei m`au invatat ceva cand eram mica si eu, cand am crescut, am realizat ca nu e ok ce m`au invatat ei, asta nu inseamna ca mi`au spalat creierii. Inseamna ca au vrut sa ma invete ce au considerat ei ca era mai bine pentru mine. Poate ca nu era, dar asa au crezut ei. Am crescut, m`am documentat si am ales singura ce e bine si ce e rau. Bineinteles ca, de multe ori, am gresit, dar am invatat singura. Poate ca le`am dat lor dreptate sau poate ca am realizat ca era mai bine ca mine.
      Eu la 5 ani nu "dibuiam" minciuna pentru ca nu stiam ce e aia o minciuna. Daca as fi stiut, n`as fi crezut in Mos Craciun si tot asa.
      Acum depinde de copilaria fiecaruia.

      Ștergere
    2. poate n-ai dibuit tu minciuna si ipocrizia la cinci ani, aia nu inseamna ca n-au dibuit-o nici altii. mie nici nu-mi ramasese alta varianta.
      asa ca eu nu m-am referit la perioada adolescentei, ci a "copilariei".

      si da, prin spalarea de creier trec absolut toti pe planeta asta, nu doar mie mi s-a intamplat asta, desi in cazul meu a fost la patrat, insa stii cum e, si de asta te poti descotorosi, daca vrei ;)

      Ștergere
    3. Imi pare ca ai avut o copilarie trista. Chiar imi pare, nu sunt ironica.
      Eu am avut o copilarie fericita.
      Tu la 5 ani visai sa fii independent?

      Ștergere
    4. am scris eu undeva ca la 5 ani visam sa fiu independenta?

      Ștergere
    5. Dar de ce esti suparatica asa? Era o intrebare:)))
      Ai inceput sa te ataci si nu iti faci bine.
      Nu inteleg de ce nu accepti ca oamenii au si alte pareri, diferite de ale tale. Nu inseamna ca trebuie sa te enervezi. Trebuie sa le accepti. Suntem diferiti.
      In alt post mi`ai zis ca daca nu imi convine, sa nu iti mai accept comentariile. Pai nu ar insemna ca sunt la fel ca tine?

      Ștergere