luni, 14 martie 2011

Primavara...

Infloresc hipsterii. Nu mai e moda sa infloreasca salcamii, pomii, florile, boemitaturi destea. Acum traim in lumea si`n epoca in care primavara infloresc hipsterii. Ba baiatule, imi doboara retina cand ii vad cu moda asta dupE ei, ma termina psihic. Si cum intotdeauna se poate si mai rau, pleaca si cu atitudinea dupa ei... pentru ca, amice, atitudinea e un fel de accesoriu. Adicatelea, ceea ce vreau sa zic este ca plecam cu ochelarii de soare pe nas la 7 dimineata, cand nici nu a rasarit binele soare, abia tii ochii deschisi, ai jumari la ochi, dar poc, iti taie calea un hipster. Daca pana acum n`am avut probleme cu pisica neagra, mai ales ca sunt si fericita posesoare a unui asemenea specimen, acum in mod clar consider ca hipsterii sunt distrugatori de retine...

Si`a venit primavara. Vremea a fost ciufuta pan`acum ca doar, citand un nene simpatic, din auzite, martie e luna femeii si, cum femeia e vesnic nemultumita, asa`i si vremea in luna ei. Cat adevar i`a grait gura... Si`i asa misto primavara asta, e frumoasa cu totu`. Lumea zambeste mai des, cu toate ca, cel mai probabil, au aceleasi probleme ca si acum o luna. Ies bucatile ca ciupercile dupa ploaie, esti constient ca acum o sa treaca timpu` mai repede, ca se apropie 1 mai, ca nu mai ai chef de scoala sau de invatat, ca mai bine stai in parc pe`o banca toata ziua si citesti o carte atat de buna incat sa te captiveze si sa faci abstractie si de nelipsitele, chiar si in acest anotimp, fete ciufute care se uita dubios la orice misca.

Astazi m`am numit Giuseppe si am fost o iguana draguta care a stat si`a lenevit pe balcon la soare. Ma si ce bine`a fost, am terminat si Paler si parca, deodata, viata e al dracu` de misto. Pana cand dau iar de`un pularau d`asta frustrat si ciufut care`mi aduce aminte ca oamenii`s de cacat. Da` pan`atunci, infloresc si eu ca si hipsterii. Mi`au crescut petale pe spate. Deci da?

Despre oameni ce sa mai zic? Am incetat sa mai incerc sa`i inteleg, e o problema care ma depaseste si care`mi omoara acei cativa neuroni ramasi. Si`atunci de ce sa ma chinui sa`nteleg ceva care e de neinteles, cand pot sa ma bucur de toate maruntisurile astea care`mi insenineaza o zi inceputa mai banal ca banalul?!

Nu stiu de ce exact primavara imi place cel mai mult dintre toate anotimpurile... ma gandesc ca poate pentru ca e un inceput... un inceput de zi mai senin, nu e nici prea cald, dar nici prea frig... infloreste totu`, pomii inverzesc, e ceva ce se naste undeva... natura, zambetele noastre, planurile care par infinit mai realizabile acum...

Nu stiu nici macar de ce mi se par mai fascinanti chiar si cretinoizii pe care am nenorocu` sa ii vad/suport zilnic. Posibil sa fie, asa cum zice tati, cand il citeaza pe marele Tutea, "Functia idiotului - sunt oameni care sunt idioti - e pozitiva, ca fara el nu am intelege nici geniul, nici normalitatea. Pai, cum cunoastem noi un om pe care`l numim desavarsit daca n`ar fi prezenti astia, idiotii?"... La asemenea replica, nici nu`mi permit sa comentez. Plec capu` si zic saru`mana...

Maine o sa stau toata ziua in parc, o sa zambesc de fiecare data cand o sa vad un copil atat de pur si`atat de nepregatit pentru ceea ce noi numim viata. Si ma bucur ca macar el nu o sa aiba grija zilei de maine, o sa se duca acasa sa doarma si sa manance. O sa ma bucur de fiecare data cand o sa vad oamenii zambind, o sa citesc, o sa ascult niscaiva muzica, chilleanu`, asa ca de primavara, sa zicem niste folk si`o sa`mi placa viata. Si`apoi o sa vin acasa, si`o sa`mi placa de Alifie ca a crescut si e frumusica foc. Nu mai arata ca un sobolan epileptic... Si`o sa`mi placa si mai mult de ea ca nu mai miroase a sosete murdare, miroase iar a primavara...


http://www.youtube.com/watch?v=kJY34oQI31w&feature=related

4 comentarii: