sâmbătă, 12 noiembrie 2011

Prieteni...

Sunt oamenii aia care sunt langa tine, indiferent de situatie... indiferent daca macar pentru o zi o sa fii mai presus ca ei, daca macar pentru un moment o sa fii tu cel mai important... prieteni sunt aia care vor fi acolo chiar daca nu vorbesti o luna sau nu vorbesti zi de zi cu ei... mai sunt si aia care bat sute de kilometri doar pentru a fi siguri ca azi nu cedezi daca ti se intampla sa ai un esec, iar daca nu il ai or sa bea o bere cu tine sa sarbatoreasca nu un succes, ci lipsa unui esec. 

Prieteni mai sunt si aia care iti zic: "Imi pare atat de rau ca nu pot sa iau macar o parte din cacaturile astea asupra mea", "Esti cel mai frumos om din viata mea!" sau "Si ce daca esti sociopat? Ma socializez eu pentru amandoi." Prieten e ala care zice: "Daca eu pot sa iti sterg tie lacrimile si sa te tin in brate pana adormi, asta o sa fac." 

Vezi tu, ceea ce ma intristeaza pe mine si`mi lasa un gust amar e ca putini oameni cunosc aspectu` sau fata asta a prieteniei. Putin inteleg ca poti sa nu vorbesti cu un om luni intregi, dar ca el e acolo. Prieten nu e ala cu care vorbesti zilnic, dar nimic productiv. Prieten nu e ala cu care stai in casa sau de la care nu ai nimic de invatat. Prieten e si ala care iti vrea binele intotdeauna, cu pretul raului personal. Prietenie e aia care nu te distruge, e aia care te vrea productiv, care vrea sa iti fructifici existenta cumva... nu e aia care te ingroapa si mai mult in propria mizerie. Aia e batjocura, nu e prietenie.

Prieten mai e si ala care te iubeste chiar daca tu esti un cacat cu mot cu el... chiar daca tu poate il ranesti, fara sa vrei faci faze proaste si apoi le regreti. Dar cu care seara vorbesti, numai ca nu stii tu cum sa pui problema si cum sa zici imi pare rau. Si de care iti e dor seara cand te bagi in pat.

Prieteni au fost si sunt si ai mei... cand eram mica pentru ca m`au educat in asa fel incat sa nu ajung ultima retardata... incat sa fac diferenta, pe cat posibil, dintre ce e bine si ce e rau... pentru ca m`au tratat, chiar daca aveam zece ani, ca pe un om matur. Nu m`au privit ca pe un copil, nedand importanta problemelor existentiale ale varstei de zece ani. Din contra, ma ajutau sa le gasesc o rezolvare, ma tratau ca pe un om matur. Prieteni sunt ai mei si acum pentru ca, mai presus de orice, de sanatatea lor, de bunastarea lor, sunt eu... pentru ca sunt dispusi sa lase totul deoparte, sa bata 300 de kilometri si sa vina sa stea langa mine, in cazul unui esec... "daca ai o cadere, trebuie sa fiu aici"... ala e prieten!

Prieteni mai sunt si aia care abia asteapta sa te duci acasa sa va vedeti, sa radeti, sa beti o bere... si in compania carora iti place sa fii... pentru ca, doar prin prezenta lor, simti ca esti intreg. Iar daca vreodata ai nevoie de ei, vor fi acolo.

Prieteni mai sunt si aia care, atunci cand toata lumea te judeca, atunci cand nimeni nu ar fi de acord sau nu ar fi capabil sa te ajute in vreun fel sau altu`, te iau la ei acasa si te trateaza ca pe copilu` lor. Poate mai bine, uneori. Si pe care ii iubesti al dracu` de mult, dar al dracu` de mult.

Iar eu vreau ca tu, amice, sa intelegi ca astia`s prietenii... astia`s oamenii pe care trebuie sa ii ai in permanenta langa tine si tot astia sunt oamenii pentru care, fara niciun fel de regret, mi`as scoate inima pe gura si le`as da`o cadou de craciun. Pricepi? Restul, restul e nimic. Restu` e cacat, nimic nu conteaza daca nu`s oamenii astia langa tine... crede`ma, pe cuvant...


12 comentarii:

  1. asta zic si eu explicatie a ceea ce inseamna prieten! din pacate, faci parte dintr-o categorie pe cale de disparitie. traim intr-o lume superficiala si plina de ipocrizie in care scara valorilor e complet rasturnata.
    felicitari pentru post!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult!
    Din pacate, ai dreptate in ceea ce priveste lumea superficiala si ipocrizia asta care parca creste cu fiecare moment care trece...
    Cred ca totusi sunt mai importanti aia cativa oameni... cativa, dar sa stii ca sunt acolo.
    Multumesc inca o data!

    RăspundețiȘtergere
  3. Se zice ca prietenii buni, chiar daca trec prin perioade lungi de timp in care nu isi vorbesc si fara sa se vada, niciodata nu pun la indoiala prietenia lor. Acesti prieteni, imediat se pun la zi, ca si cum ar fi vorbit ziua anterioara, fara sa tina cont de timpul in care nu s-au vazut sau cat de departe traiesc unul de celalalt .

    http://www.youtube.com/watch?v=wkEeNpWMvgk&feature=related

    RăspundețiȘtergere
  4. Pacat ca nu prea mai sunt exemplare din astea...

    RăspundețiȘtergere
  5. "Prieten mai e si ala care te iubeste chiar daca tu esti un cacat cu mot cu el... chiar daca tu poate il ranesti, fara sa vrei faci faze proaste si apoi le regreti. Dar cu care seara vorbesti, numai ca nu stii tu cum sa pui problema si cum sa zici imi pare rau. Si de care iti e dor seara cand te bagi in pat."

    Interesanta viziune a prieteniei ai pe ici colo, caci daca tu crezi ca te poti ascunde sub scuza "nu stiu cum sa-i cer scuze" vei fi in realitate obligat sa inveti. Caci oricat de prieten ti-ar fi cineva, daca te bazezi pe faptul ca cel ranit ar trebui sa te ierte fara ca tu sa-i fi aratat constient faptul ca ai gresit, si ca intr-adevar iti pare rau, nu te mira ca mai devreme sau mai tarziu iti va da papucii. Daca mai sta unul din asta pe langa tine, are alte interese si-ti tolereaza deocamdata partea asta necioplita. Prostia ca prietenii adevarati nici macar nu trebuie sa-si ceara scuze, e o iluzie in care se scalda multi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca trebuie sa inveti sa iti ceri scuze. Cred ca, inainte de toate, trebuie sa constientizezi ca ai gresit pentru a fi sincere scuzele tale. Si nu am zis ca nu imi cer scuze, am zis ca nu stiu cum... sunt situatii si situatii, bineinteles.
      Eu cred ca trebuie sa iti ceri scuze atunci cand realizezi ca ai gresit. Din nou, parerile sunt impartite si aici. Daca eu gresesc fata de un prieten si nu ii cer scuze, atunci mi se pare ca sunt necioplita.
      Din pacate, prieteniile nu sunt ca in filme... iar cine nu vrea sa stea pe langa mine, nu e obligat sa o faca. Momentan, sunt fericita cu oamenii pe care ii am langa mine.

      Ștergere
    2. Eu nu cunosc prieteniile din filme caci prea putin m-au interesat filmele ca sa ma ghidez dupa ele. Eu pot vorbi doar din realitate. Nimeni nu te iarta fara ca sa nu-ti fi cerut iertare, si nici atunci nu iarta toti. Dar daca n-o faci deloc, ptr. ca spui ca nu prea stii cum s-o faci, n-ai nicio sansa.

      De ce am zis ca unii ar trebui sa invete? Caci unii au nevoie sa treaca peste propriul orgoliu care-i impiedica s-o faca. Orgoliul si mandria ii impiedica sa recunoasca ceea ce ar fi in realitate atat de natural. Se autoinseala ca n-ar gresi, sau in cel mai rau caz isi gasesc scuza ca n-au facut intentionat. Unii merg si mai departe, cautandu-si adepti si aruncand propria vina asupra altora, doar ca ei sa ramana basma curata. Cu asemenea oameni nu poti fi prieten nici daca te-ai forta.

      Ștergere
    3. Problema e, cum zici si tu, ca nu te iarta, de multe ori, nici daca iti ceri scuze. Dar suntem oameni si e absolut natural sa gresim si sa iertam.
      Mi se pare normal daca am gresit si realizez ca am gresit sa imi cer scuze si sa fac tot posibilul sa iti demonstrez ca nu se va mai intampla. Si mi se pare anormal, cum ai zis si tu, sa nu poti sa iti ceri iertare din cauza orgoliului.

      Ștergere
  6. "Mi se pare normal daca am gresit si realizez ca am gresit sa imi cer scuze si sa fac tot posibilul sa iti demonstrez ca nu se va mai intampla."

    daca incerci sa demonstrezi ca nu se va mai intampla, incerci sa demonstrezi absurdul. bine-nteles ca se va mai intampla caci esti om.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma fascineaza conceptiile tale, ar trebui sa se faca teste pe tine.
      Daca tu ai inselat`o pe femeia de langa tine si ai realizat ca a fost o prostie, o mai faci si a doua oara?

      Ștergere
  7. sa inteleg ca prostia a ferit vreodata umanitatea de a o nu mai repeta? :)) ar fi ceva nou :)) dar de astea ar fi conceptiile mele, ar fi ceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. prima propozitie nu are nicio logica. de fapt, nici restul comentariului tau.
      Daaar, cred ca inteleg ce vrei sa zici.
      Repet, trebuie sa intelegi ca eu nu am aceeasi parere. Poate la tine merge ce zici tu...
      Mi`am exprimat deja parerea, nu cred ca e necesar sa o repet. Ar fi o pierdere de timp...

      Ștergere