luni, 5 martie 2012

Mother, should i build a wall?

Ai vazut cum e cand faci totu` "ca la carte" si, de fapt, toata lumea are cate ceva de comentat? Ei bine, dupa un timp, un timp in care toata lumea continua sa te futa`n cur, ajungi sa suferi de durere`n cur... la figurat, pentru ca la propriu ar fi cam grav...

Nu faci nimic bine, stai toata ziua de pomana, faci totul cu curu`n sus... asa nu, asa sa nu va educati copiii pentru ca o sa ajunga sa isi piarda increderea in sine, in timp ce voi, parinti tampiti, o sa continuati sa ii pupati in cur pe toti cretinii, pe toate leprele... 

Mi`e dor de oamenii aia calumea si mi s`a luat de oamenii de cacat. Nu inteleg ba, nu inteleg cum de, dupa atat de mult timp, inca nu pot sa citesc oamenii, cel putin nu in totalitate. Iar cand toata lumea e cu curu`n sus, incepi sa crezi ca, de fapt, vina iti apartine. Degeaba e un om mereu langa tine care iti zice ca te iubeste oricand si ca esti jumatatea lui de creier, jumatate pentru care se trezeste dimineata... degeaba, daca restu` e cu susu`n jos. Degeaba daca asa suntem noi, oamenii, conceputi sa traim. In mediocritatea de care am fost recent acuzata, in mizeria asta zilnica cum ca mereu tu esti cel mai bun. Te`ai gandit macar o data ca exista cel putin un domeniu in care te bat la curu` gol? Si`atunci, amice, cine`i ala prost? Pentru ca prostia, intr`o masura sau alta, e relativa. Conform standardelor mele, tu poti fi un imbecil, un sconcs subdezvoltat mintal, dar conform standardelor joase, in opinia mea, promovate atat  de mult in mass`media, poti avea o inteligenta ilustra.

Ma intreb, oare cand vom inceta sa jignim fara motive reale, fara motive intemeiate? Oare cand vom incepe sa ne comportam ca niste oameni cu ratiune? Pentru ca, desi pare aiurea, chiar si animalele sunt, de multe ori, umane. Cand vom incepe sa nu ne mai ghidam dupa niste idei preconcepute?

Cand o sa vina momentul ala in care vom incepe sa ne tratam unii pe altii fara sa incercam sa ne schimbam, totodata? Cand vom accepta defectele celorlalti si cand vom pune calitatile mai presus de orice? Si, mai ales, cand vom inceta sa ne calcam unii pe altii in picioare? Pe gratis...

Iar o sa fiu sociopata si, din pacate, vor avea de suferit oamenii care nu au nicio vina... si asta pentru ca nu putem fi umani, macar o singura data... din cauza scursurilor astora...
 

10 comentarii:

  1. "Te`ai gandit macar o data ca exista cel putin un domeniu in care te bat la curu` gol? Si`atunci, amice, cine`i ala prost? Pentru ca prostia, intr`o masura sau alta, e relativa."

    Bingo! Nu exista nimeni care e tare pe tot planul. Fiecare are domeniul sau in care e tare, iar in celelalte e slab, sau mai slab decat altii.

    Dar in legatura cu intrebarile astea:"Ma intreb, oare cand vom inceta sa jignim fara motive reale, fara motive intemeiate? Oare cand vom incepe sa ne comportam ca niste oameni cu ratiune? ....raspunsul este NICIODATA.

    Caci ratiunea care o avem e de aruncat la gunoi, iar de jignit vom jigni, caci intotdeauna se gasesc motive intemeiate. Ajunge sa-i faci o singura data o farsa cuiva, atata timp cat nu-ti repari greseala, va ramane un motiv intemeiat pe o viata ca sa ti se plateasca inapoi. Ce ar fi de invatat de aici? Greselile trebuie reparate urgent cat sunt actuale, caci de nu, nu te mira de avalansa care cade peste tine la infinit. Totul e intemeiat, daca ne gandim mai bine. Orice cuvant si orice fapta isi au consecintele.

    A fi uman inseamna a accepta ca gresesti dar in acelasi timp a invata ca greseala trebuie reparata. A fi uman inseamna a jigni, dar a fi constient ca in acelasi timp ai lovit, ceea ce necesita scuze. Nu exista oameni fara vina precum afirmi. Exista doar oameni vinovati care au invatat sa-si repare vina.


    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos comentariu!
    Totusi, daca imi permiti, as vrea sa iti spun ca eu nu sunt de acord sa jignesti fara motive. Da, ai dreptate, intotdeauna vei gasi cu ce sa jignesti, dar asta nu inseamna ca vei avea si motive pentru care sa o faci... iar adevarul nu se considera jignire! :D
    Cand am zis "oameni care nu au nicio vina", m`am referit strict in contextul respectiv. Daca sunt sociopata, vor suferi oameni care nu au contribuit cu nimic la "sociopatenia" mea.
    Pentru ca tu ai dreptate si ai spus`o extrem de frumos: "Nu exista oameni fara vina... Exista doar oameni vinovati care au invatat sa`si repare vina."
    Permite`mi sa te intreb ceva: ne cunoastem?

    RăspundețiȘtergere
  3. "Totusi, daca imi permiti, as vrea sa iti spun ca eu nu sunt de acord sa jignesti fara Motive"

    Nu exista "fara Motive". Totdeauna exista unul. Ori te-ai sculat cu stangul, ori esti in ziua aia irascibi, ori te-a suparat seful si cu urmatorul uiti sa te mai controlezi, ori stii ca unul/a te minte, ca-si bate joc de tine ......etc,etc.

    Problema n-o vad eu in a infaptui o greseala, ci in a fi constient de ea, si in a o rezolva.

    La intrebarea daca ne cunoastem, as zice ca cunosti foarte bine raspunsul, altfel n-ai fi intrebat ;)

    La intrebarea daca ne cunoastem

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am intrebat daca ne cunoastem pentru ca am impresia ca tu ai sti cine sunt...din pacate, habar nu am cine esti. am incercat sa ma ghidez dupa limbaj, dar nu imi dau seama si banuiesc ca nu esti atat de amabil sa imi spui...
      in continuare nu sunt de acord. insemna ca daca ma trezesc nervoasa, trebuie sa ii dau in cap cuiva care imi zice "da`te mai incolo"? eu cand zic fara motive ma refer strict la motive legate de mine, nu ca te`ai trezit tu cu curu`n sus.
      "Problema n-o vad eu in a infaptui o greseala, ci in a fi constient de ea, si in a o rezolva." Macar aici suntem de acord.

      Ștergere
  4. tu o tot tii ca nu esti de acord, sustinand o teorie absurda. ceea ce in definitiv e dreptul tau, insa, culmea e ca in general, persoanele care vor sa demonstreze absurdul, sunt primele care fac exact greselile pe care in teorie le apara pana la sange.

    sustii ca nu esti de acord sa jignesti, dar la prima ocazie te vei trezi jignind asa cum din pacate o facem toti, fara exceptie.
    a dori sa demonstrezi contrariul e ca si cum ai dori sa demonstrezi ca esti de pe alta planeta.
    dar mi-e cunoscut fenomenul asta. nu demult dorea cineva sa-mi demonstreze ca nu minte. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine ma ataca foarte tare oamenii ca tine care nu au sange in coaie sa se semneze cu numele lor si care, totusi, vin sa isi dea cu parerea. De unde stii tu ca eu jignesc fara motive? Te`am jignit pe tine si nu stiu eu?
      Eu mint, toti mintim. Pacat ca ceea ce tu nu realizezi este ca nu toti suntem ca tine si jignim oameni nevinovati doar pentru ca "ne`am trezit cu stangul".

      Ștergere
  5. Daca te ataca atat de tare inseamna ca nu ai coaie ca sa poti suporta si parerea altuia. Si stii ce nu ti-ar mai strica? Sa aflii ca atunci cand cineva se exprima, scrie la modul general, si........ atata timp cat esti om, intri atat tu cat si eu in aceeasi categorie, nu e nevoie sa fii prins jignind. E la logica gandacului.

    In afara de asta, poate oricine sa-si dea cu parerea oriunde. Te-a obligat cineva sa accepti parea mea? Nu. Asteapta cineva sa aprobi? Nu. Dar doar faptul ca unii n-au coaie nu ma va opri de a-mi schimba felul meu de a fi directa si de a spune ce gandesc. Ca nu-i pe placul majoritatii...asta mi-e clar din start.

    Am fost destul de explicita Domnule - Fara Sens-?...caci ma gandesc ca asa ti-o fi si numele in permisul de conducere, de o faci pe desteptul cu anonimatul altora.

    wow...iar o dai in ultima fraza cu "oamenii nevinovati"...poti sa-mi arati pe planeta asta macar unul? ma indoiesc :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti aprob comentariile tocmai pentru ca accept si parerile altora. Asta nu inseamna ca sunt de acord cu ele.
      Parerea mea despre tine este ca esti foarte frustrat. Poate intri tu in aceeasi categorie cu turma, eu nu intru. Vorbeste la modul general, nu te impiedica nimeni. Eu iti spun punctul meu de vedere si tu te ataci ca nu am aceeasi parere ca a ta. Logica gandacului? Ai studiat`o? Iti dai seama cat de mult aberezi?
      Tu ai dat de inteles ca ne cunoastem. Deci e inutil sa incerci sa faci pe desteptul ca nu mi`ai cunoaste numele. De ce iti place sa fii penibil?
      Da, pot sa iti arat. Nu`i asa ca esti mai frustrat doar cand te gandesti la asta? :)))

      Ștergere
    2. "Da, pot sa iti arat. Nu`i asa ca esti mai frustrat doar cand te gandesti la asta?"

      :)))) intr-adevar, sunt atat de frustrata cand cineva vrea sa-mi demonstreze ca lupului i-a cazut dantura cand a intrezarit-o pe pirosca.....de ma rup in doua. :))))

      de fapt ce caut eu aici la..... kindergartenkram?

      Ștergere
    3. Foarte elevat vocabularul tau, am invatat atat de multe cuvinte noi :)))
      Nu stiu ce cauti aici, ma intreb si eu:))
      TI`am zis, nu te mai supara, ca nu iti face bine :)))
      wasd... de ma rup in doua :))))

      Ștergere