duminică, 29 august 2010

7569...

De zile am trait pana acum… E fain sa iti masori timpu` ramas si respectiv timpu` care a trecut in zile. Ma gandesc ca poate sa stii cate zile mai ai de trait te stimuleaza sa faci ceva productiv cu viata ta… Zic si eu…

Oricat de lung, timpul e finit si tocmai de`asta sunt doua categorii de oameni: din prima categorie fac parte oamenii care si`ar pierde vremea zicandu`si ca au timp destul, si abia cand se vad la sfarsitu` drumului, intra groaza`n ei... si mai exista o a doua categorie care e paralizata de frica de la inceput, cu privirea fixata pe calendarul de pe perete. Cred ca asta ar fi cea mai mare catastrofa din viata unui om, sa`si afle data exacta a mortii. Pentru ca, cunoscandu`ti data mortii, nu mai esti capabil sa intitiezi nimic, fiindca astfel iti dai seama ca nu esti nemuritor. Ai certitudinea ca esti muritor. Nu cred ca exista om pe pamant care sa nu se fi gandit vreodata cum ar fi sa traiesti vesnic, sa ai timp in viata sa faci absolut tot ce vrei, sa nu imbatranesti, sa nu te gandesti ca nu stii ce idiot intra in tine cu masina si ti s`au dus toate planurile in doua secunde pe care poate le`ai pierdut dimineata cand te`ai machiat… daca te machiai mai repede, nu intra in tine sau nu`ti cadea tie piatra`n cap… cred ca toti ne`am pus macar o data intrebarea unde am pierdut astea doua secunde si cui i s`ar fi intamplat vreun rau, in locu` nostru…

Nu suport ideea de sinucidere, nu o suport pentru ca mi se pare un act de lasitate… Bineinteles, este o parere pur subiectiva. Poate unii considera ca daca se sinucid sfideaza moartea, isi aleg ei cand sa moara, nu asteapta sa fie luati. Si atunci actu` poate fi considerat curajos. Ia`uite ba ce a facut cutarica, cat sange`n coae a avut el sa`i rada`n nas mortii… cum spuneam, e o parere pur subiectiva, este un subiect care nu poate fi abordat decat dintr`o perspective subiectiva, si aici nu ma refer la religie, stiinta etc…

Cum era si Cioran… nu stiu cat de mult si`a dorit el sa se sinucida… chiar el afirma cu sinceritate la un moment dat ca : “Cel care nu si`a inchipuit niciodata ca s`ar sinucide se va decide mult mai prompt decat cel care nu inceteaza sa se gandeasca la asta.” De ce? Poate pentru ca cel care s`a gandit la sinucidere, stie atat aspectele negative cat si aspectele pozitive ale actului in sine… Apoi tot el spune : “Cum sa parasesti o lume in care mai poti sa fii singur?” Pai vezi, amice… Cred totusi ca singurul lucru pe care Cioran l`a vrut, a fost, nu sa se sinucida, ci sa`si aleaga momentu` disparitiei de pe pamant. Din orgoliu, din decenta, din dorinta de a sfida moartea, nu stiu… pur si simplu, asta cred…

Fiind vorba de Cioran, nu poti trece peste umorul lui negru: “Dorinta de moarte a fost singura si unica mea grija; i`am sacrificat totul, chiar si moartea.”

Am mai spus si repet… oamenii, in general, vorbesc despre moarte si despre lucrurile rele ca si cum nu li s`ar putea intampla lor asa ceva… in opinia mea, expresia “sa mor eu”, e spusa doar pentru ca este o expresie uzuala in vorbirea de balta… pentru ca sunt oameni care n`ar spune niciodata asa ceva, oameni care poate mai au de trait 24 de ore… oameni care ar da orice sa mai aiba o saptamana de viata… si mai exista oameni care nu apreciaza daru` asta fantastic numit viata… Copii care se cred interesanti daca lasa scrisorica de adio, pentru ca vezi Doamne, viata e grea. E grea, insa stii si tu, orice sut in cur e un pas inainte, nu? Cu totii suntem constienti ca vom muri, insa nu putem face nimic in privinta asta, decat sa ne bucuram de fiecare clipa, fiecare frunza cazuta, fiecare zambet, fiecare sansa pe care viata ne`o ofera fara sa ne gandim prea mult “de ce?”, sa nu ne gandim prea mult la “ce ar fi fost daca?” pentru ca, in cele din urma, nu putem regreta ceva ce oricum n`am fi putut face, nu? La sfarsit, gesturile noastre isi au capatul in sine…

Traiesc ca sa traiesc. Chiar trebuie sa traiesc. De ce? Foarte simplu: pentru ca altfel nu mai traiesc.

Concluzia este ca nu`mi place sa fiu altceva decat sunt… Asa cum sunt, ciufuta uneori, isterica, fixista, capoasa, sunt oameni care ma iubesc. Si oameni pe care`i iubesc la randu` meu… 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu