duminică, 29 august 2010

In tren...


Am avut noroc sa nimeresc cu o tanti care mai avea putin si se suia pe mine si cu niste pici vorbitori de o limba care ma depaseste in totalitate.

Asadar si prin urmare, am pus castile pe urechi, am dat drumu` la muzica si am scos cartea. “Convorbiri cu Octavian Paler”, geniala carte, geniala, genial om…

Si cred ca e printre putinele dati in care imi pare rau ca plec din Bucuresti…o sa imi fie dor doua saptamani de Bucuresti, de Costel, de Jack, de Fire, de lumea grabita care nu are niciodata timp sa ridice macar privirea din pamant, lumea care traieste intr`o lume a vitezei, de lumea care se grabeste undeva, nu conteaza unde. De lumea care nu are timp sa observe ce frumoasa e primavara, sa observe pomii care inmuguresc, de Dambovitz care asa urat mirositor cum e el, tot e al nostru…Si o sa`mi fie dor sa ma suni…sa vorbim la telefon, sa ies la tigara pe hol sau sa intarzii la scoala.

Ciudat, pana acum sustineam sus si tare ca vreau acasa, insa sarbatorile astea ma sictiresc de mor. Toate ritualurile astea, sa vopsim oua, sa fim mai buni (de parca n`ar trebui sa fim mai buni tot timpul, doar de sarbatori), sa vedem lumea credincioasa pe la toate colturile, babele care ma dispera pe zi ce trece tot mai mult.

Mi`am propus sa fiu o baba in trend, sa am bratari multe la maini si inele d`alea mari, sa am tricou` de bun, cum ii zice Costel, tricou` cu Maiden, sa am pierceuri multe si sa ascult muzica “satanista”. Si sa ies la bere cu nepotii, sa dam din cap, sa nu ne uitam urat la generatiile tinere, cu scarba.

Iar ziarele alea...amice, ziarele alea precum Click, Libertatea si plm, d`astea de inapoiati mintal…ma cum sa publici asa ceva? Cum sa intorci paginile unui astfel de ziar si sa fii fascinat de stiri precum “Tila Tequila vrea sa doboare recordul mondial la masturbare”… Auzi tu, prietene, de`aia nu putea eu sa dorm la noapte ca nu stiam ca tequilacacat se masturbeaza noua ore…Si nu asta ma intriga cel mai mult, cat oamenii care cumpara astfel de ziare. Nu ma enerveaza manelele cat oamenii care asculta si cumpara astfel de albume. Pentru ca daca nu ar mai exista genu` asta de persoane, nu si`ar mai face vanzare toti analfabetii. Ma si ai si tu o varsta, as intelege un copil care la 13 ani doar asta a vazut, nu a dat si el de o muzica buna, nu a dat si el de un ziar bun, traieste intr`o lume care nu face altceva decat sa te indobitoceasca…dar un om in toata firea, un om la 50 de ani sa mai citeasca clickcacat sau sa asculte manele...Frate, manelele au aparut cand aveam eu sa zic vreo 10 ani, deci oamenii astia ar fi trebuit sa aiba vreo 40, ori tu la 40 de ani te mai apuci de ascultat manele? De la Bee gees, Beatles, Smokie, Led Zepellin treci la manele ma? Nu e posibil asa ceva si gata.

Nu am nimic impotriva generatiei batrane, nu am nimic impotriva batranilor, nu o sa ma apuc acum sa numar toti batranii care, la un moment dat, s`au uitat urat la mine “pentru ca”, doar ca nu consider ca ar trebui sa existe conflictu` asta permanent intre generatii. Oameni buni, ati fost si voi tineri, ati fumat si voi, ati baut si voi cum bem si noi, ati fost si voi roacheri sau nu…ati crescut insa intr`o alta lume, intr`o lume in care nu ati dispus de libertatea de care dispunem noi acum… Insa, trebuie sa ne gandim ca exista oameni in varsta (un exemplu ar fi Nicu Covaci, in opinia mea) care au purtat si ei pantaloni de piele, l`au facut pah rock, s`au “destrabalat”, cum ar zice acum batranii despre noi.

Cum spuneam mai devreme, citesc “Convorbiri cu Octavian Paler” si e un pasaj care mi`a atras atentia in mod deosebit:
“Nu`i pot lua in serios pe batranii care se gudura pe langa tineri. E ceva jalnic sa vezi un batran cu nadragii cazuti dandu`si aere tineresti. Iar daca se tine bine, cu atat mai mult nu e cazul sa joace fals. A`ti accepta varsta e, dupa parerea mea, unica eleganta reala la care mai putem aspira dupa ce nu mai suntem in stare sa alergam dupa un tramvai.”
Am incheiat citatul si tin sa spun/scriu ca nu sunt in totalitate de acord. Exista totusi persoane din generatia trecuta care mai vin sa bea o bere cu tinerii, care mai pot asculta o muzica buna si care mai suporta agitatia dintr`un bar precum e Jack`ul. Si asta pentru ca, in ciuda faptului, ca isi accepta varsta, se pot considera in continuare tineri, lucru, din punctul meu de vedere, demn de respect. Exista oameni care nu si`au pierdut valorile dobandite chiar si pe timpul comunismului, oameni care nu s`au “modernizat” odata cu incultura asta care ne invadeaza zilnic, pentru ca da, noile generatii sunt din ce in ce mai inculte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu