duminică, 29 august 2010

Cultivati`va...

Marin Sorescu - Boala

Doctore, simt ceva mortal
Aici, in regiunea fiintei mele
Ma dor toate organele,
Ziua ma doare soarele
Iar noaptea luna si stelele.

Mi s-a pus un junghi in norul de pe cer
Pe care pana atunci nici nu-l observasem
Si ma trezesc in fiecare dimineata
Cu o senzatie de iarna.

Degeaba am luat tot felul de medicamente
Am urat si am iubit, am invatat sa citesc
Si chiar am citit niste carti
Am vorbit cu oamenii si m-am gandit,
Am fost bun si-am fost frumos...

Toate acestera n-au avut nici un efect, doctore
Si-am cheltuit pe ele o groaza de ani.
Cred ca m-am imbolnavit de moarte
Intr-o zi
Cand m-am nascut.


Mircea Cărtărescu - Cand ai nevoie de dragoste

când ai nevoie de dragoste nu ti se da dragoste.
când trebuie sa iubesti nu esti iubit.
când esti singur nu poti sã scapi de singurãtate.
când esti nefericit nu are sens sã o spui.

când vrei sã strãngi în brate nu ai pe cine.
când vrei sã dai un telefon sunt toti plecati.
când esti la pãmânt cine se intereseazã de tine?
cui îi pasã? cui o sã-i pese vreodatã?

fii tu lângã mine, gândeste-te la mine.
poartã-te tandru cu mine, nu mã chinui, nu mã face gelos,
nu mã pãrãsi, cãci n-as mai suporta încã o rupturã.
fii lângã mine, tine cu mine.

întelege-ma iubeste-mã, nu-mi trebuie partuze, nici conversatie,
fii iubita mea permanentã.
hai sã uitãm regula jocului, sã nu mai stim ca sexul e o junglã.
sã ne atasãm, sã ajungem la echilibru.

dar nu sper nimic. nu primesti dragoste
când ai nevoie de dragoste.
când trebuie sã iubesti nu esti iubit.
când esti la pamânt nici o femeie nu te cunoaste.

Marin Sorescu - Asteptare

Cica lucrurile mai trec o data
Pe unde-au mai fost
Ca niste sentimente comete.
Trebuie numai sa stii sa le-astepti,
Trebuie numai sa rupi,
Stând pe loc
Infinite perechi de ghete.

Asta înseamna ca salcâmul
Taiat asta-toamna
Se va mai înalta pentru o clipa
Pe vechea lui radacina.
Ca tu ma vei mai iubi cu adevarat
Peste câteva miliarde de ani lumina.

O, poate nu mai e mult pâna-atunci,
Cine stie!
Iata, eu am si-nceput sa te-astept
Masurând timpul cu barba,
Vesnicie cu vesnicie.

In moarte se respira greu
In schimb,e vesnica.Mereu
Voi respira si tot mai greu
Aceasta stare de ne-eu.

Si mai cultivati`va si de aici:
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_consacrat=114

http://www.poezie.ro/index.php/poetry/69504/Rondelul_rozelor_ce_mor

http://www.romanianvoice.com/poezii/poezii/izvorul.php

http://poezii.itbox.ro/nichita-stanescu/imbratisarea.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu